یاس دانلود

سامانه طراحی یاس دانلود

طراحی قالب سایت و وبلاگ

طراحی بنر و لوگو

کدنویسی قالب

طراحی قالب اختصاصی رزبلاگ

طراحی قالب اختصاصی رزبلاگ

فروش قالب اختصصاصی

سامانه طراحی لوگو

در نگاه کـسـی کـه پـرواز را نمیـفـهمـد ، هـرچـه بـیشـتر اوج بگـیری کـوچـکتـر خـواهـی شـد !

طراحی قالب اختصاصی رزبلاگ

با امکانات یک سایت واقعی

کار خود را به افراد متخص بسپارید...

تیم طراحی با تجربه و حرفه ای
گروه هایپرتمپ همیشه در تلاش بوده است که تمامی خدمات خود را چه رایگان و چه با هزینه به بهترین کیفیت طراحی کند که ملزومه این کیفیت نیاز به طراح های حرفه و با تجربه دارد . کیفیت ما همیشه تضمین شده است و این نظر تمامی مشتریان عزیزمان میباشد .
قیمت مناسب در اوج کیفیت
امروزه تموم برند ها و شرکت ها و اشخصاص در سفارشاتی که میدهند دو نکته مهم رو در نظر میگرند و براشون مهم میباشد که کاری رو که سفارش میدن در اوج کیفیت قیمت مناسب و معقولی را دادشته باشید و حال هایپر تمپ میکوشد در اوج کیفیت قیمت های ارزان و مناسبی رو برای شما در نر بگیرد.
تبـــــلـــــیــــغات
مکان تبلیغات شما
مکان تبلیغات شما
مکان تبلیغات شما
مکان تبلیغات شما
دانلود کتاب شعر و اندیشه داریوش آشوری


دانلود از لینک مستقیم

پسورد : www.cketab.com

 

 

درباره کتاب شعر و اندیشه :

این کتاب مجموعه‌ای از مقاله‌های داریوش آشوری است که درباب هنر و ادبیات، به‌ویژه شعر، از منظری فلسفی‌مآبانه و گاه جامعه‌شناسانه نگاشته شده است. چند مقاله‌ی نخست این مجموعه که عمدتاً درپی به‌دست‌دادن تعریفی است از گوهر و ذات شعر، ایرادی اساسی دارد. زبان این نوشتارها سمت‌وسویی ادیبانه و زبان‌ورزانه دارد و این، با ماهیت چنین پژوهشی یک‌سره ناسازگار است. نویسنده گاهی حتی تا چند صفحه را صرفاً به درازگویی درباره‌ی موضوعاتی می‌پردازد که چندان ناآشنا و نیازمندبه‌توضیح نیست. به‌گمان‌من، این ویژگی ایرادی اساسی است. در ادامه، مقالاتی است مشتمل‌بر گشت‌وگذارهایی در جهان شعری نیما، سپهری،، حافظ و اخوان که نکته‌های سودمند و باریک‌اندیشانه‌ای در آن به‌چشم می‌خورد. درخشان‌ترین بخش این کتاب مقاله‌ای است که به واکاوی و نقد کتاب «ادبیات چیست؟» سارتر پرداخته است و نقدهایی کاملاً بجا و درخوردرنگ را مطرح می‌کند. دو مقاله‌ی پایانی کتاب هم مروری است بر دو نمایش‌نامه و بازنمودن جهان‌بینی نهفته در آن دو: «درانتظار گودو» از بکت و «کرگدن» از یونسکو.

زندگینامه داریوش آشوری :

داریوش آشوری نویسنده، مترجم و پژوهنده، در قلمروهای علوم سیاسی، جامعه‌شناسی، نقد ادبی، فلسفه و زبان‌شناسی قلم زده و مقاله‌ها و کتاب‌های فراوانی منتشر کرده است. عادت به مطالعه در همان اوان کودکی واز زمانی که بقال سرکوچه شان تکه پنیری را داخل روزنامه می پیچید در او شکل گرفت و هنوز این عادت نیز با روزی ده تا دوازده ساعت مطالعه حفظ شده است. آشوری به سبب طبع ناسازگار و جستجو گرش در یک رشته خاص به مطالعه و تحقیق نپرداخت وهمین مسئله باعث شد تا عنوانِ دکتری را نیمه‌کاره رها کند وهرگز به دنبال عنوانِ رسمیِ علمی و دانشگاهی نرود.گرچه همیشه امکانش فراهم بود.داریوش آشوری شاگرد پیگیراحمد فردید بود.هم او بود که احمد فردید را در مقاله ای جنجالی در قطب مقابل صادق هدایت نشاند و او را دروغگو خطاب کرد.

نخستین کتاب او به نام فرهنگ سیاسی، که چهل و اندی سال پیش از این در روزگار دانشجویی از او منتشر شد، هنوز هم با نام دانشنامه‌ی سیاسی، کتاب مرجع در ایران در زمینه‌ی علوم سیاسی است و تاکنون بیش از سی چاپ از آن منتشر شده است. آشوری مترجم چهار کتاب از نیچه است: چنین گفت زرتشت، فراسوی نیک و بد، تبارشناسی اخلاق و غروب بت‌ها. همچنین شهریار از ماکیاولی، مکبث از شکسپیر، جلد هفتم تاریخ فلسفه، فلسفه‌ی آلمان در قرن نوزدهم از فردریک کاپلستون، آرمان‌شهر (یوتوپیا) از تامس مور، و کتاب‌های دیگری را ترجمه‌ کرده است. مجموعه مقاله‌هایی نیز از او منتشر شده است، با نام‌های بازاندیشی زبان فارسی، شعر و اندیشه، ما و مدرنیت، و جز آن‌ها.

از جمله آثار او فرهنگِ علوم انسانی (انگلیسی- فارسی) است. وی نویسنده‌ی عرفان و رندی در شعر حافظ، است که تفسیری هرمنوتیکی از بنیادهای اندیشگی دیوان حافظ بر پایه‌ی پژوهشِ متن‌شناسانه‌ی تاریخی است.

آشوری در قلمرو علوم اجتماعی و فلسفه‌ی مدرن به توسعه‌ی زبانِ فارسی چه از نظر واژگان و چه سبک نگارش یاری فراوان کرده است. در زبان فارسی امروز واژه‌های نو ساخته‌ی بسیاری از آشوری رواج دارد، مانندِ گفتمان، همه‌پرسی، آرمان‌شهر، رهیافت، هرزه‌نگاری، درس‌گفتار. فرهنگِ علوم انسانیِ او شاملِ صدها ترکیب و واژه‌ی اشتقاقی تازه برای گسترش زبانِ فارسی در زمینه‌ی علوم انسانی و فلسفه است. “زبان باز، پژوهشی درباره‌ی زبان و مدرنیت”، نام کتاب جدید داریوش آشوری است که از سوی “نشر مرکز” در تهران منتشر شده است. آشوری در این اثر، آخرین نظریات زبان‌شناختی خود را مطرح کرده است، نظریاتی حاصل  چهل سال کار پژوهشی درباره‌ی  « زبان فارسی در برخورد با جهان مدرن و خواسته‌های زبانی آن».

آشوری از بنیانگذاران کانون نویسندگان ایران و عضو انتخاب شده‌ی نخستین هیأت دبیران آن بوده است (۱۳۴۷). در دوران دانشجویی عضوِ هیأت اجرایی “جامعه‌ی سوسیالیست‌های نهضت ملی ایران” به رهبری خلیل ملکی بوده است. در دانشکده‌ی حقوق و علوم سیاسی، دانشکده‌ی علوم اجتماعی، دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران، در مؤسسه‌ی شرق‌شناسی دانشگاه آکسفورد در بریتانیا، و دانشگاه زبان‌های خارجی توکیو تدریس کرده، و عضو هیأت ویراستاران دانشنامه‌ی ایرانیکا (دانشگاه کولومبیا در نیویورک) و از نویسندگان آن بوده است. همچنین سردبیری چند مجله‌ی ادبی و علوم اجتماعی را نیز به عهده داشته است. وی پس از انقلاب با خانواده‌ی خود در فرانسه زندگی می‌کند.

برای دانلود کتاب شعر و اندیشه داریوش آشوری ، روی لینک مستقیم کلیک کنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





مراحل سفارش
مشاهده راهنما سفارش
مشاهده نمونه کارها
مشاهده نظرات مشتریان
مشاهده تعرفه ها
مطالعه قوانین
ارسال سفارش
پرداخت هزینه و تحویل
نام مشتری : تست نام
سایت : www.test.ir
سفارش : تست نوع سفارش
نظر : تست نظر تست تست تست تست
نام مشتری : تست نام
سایت : www.test.ir
سفارش : تست نوع سفارش
نظر : تست نظر تست تست تست تست